Yüksek Mahkeme, İftira İddiasında Prens Harry’nin Yanında

LONDRA – İngiltere’de bir yargıç Cuma günü, bir tabloid gazetesinde Prens Harry’nin hükümetle polis koruması için verdiği mücadeleyle ilgili bir yazının bölümlerinin Harry’nin gazeteye karşı açmış olduğu kara çalma davasının ilk aşamasında karalayıcı olduğuna karar verdi.

The Mail on Sunday gazetesi, Şubat ayında Harry’nin “polis müdafaasını geri almak için yapmış olduğu yasal savaşın ayrıntılarını halktan saklamaya çalıştığını” ve hikayenin ortaya çıkmasından sonrasında halkla ilişkiler ekibinin “ortaya koymaya çalıştığını” bildirdi. anlaşmazlığa pozitif yönde bir dönüş. ”

Harry, İçişleri Bakanlığı’nın kendisi ve ailesi İngiltere’deyken polis koruması için ödeme yapmasına izin vermemesi üstüne hükümete karşı yasal bir dava açtı. O ve eşi Sussex Düşesi Meghan, 2020’de kraliyet görevlerinden geri çekildiklerinde kamu tarafınca finanse edilen güvenliklerini kaybettiler ve şimdi Montecito, Calif’te yaşayan hususi vatandaşlar olarak kendi güvenliklerini ödüyorlar.

Yazı yayınlandıktan sonrasında, Harry gazetenin ana şirketi Associated Newspapers Limited’e karşı bir kara çalma davası açtı ve yazının “uygunsuz ve alaycı bir halde ‘spin doktorlarına’ yanlış data verme yetkisi vererek kamuoyunu yanlış ve alaycı bir halde manipüle etmeye ve şaşırtmaya çalmış olduğu anlamına geldiğini söylemiş oldu. Londra Yüksek Mahkemesinden Yargıç Matthew Nicklin’in Cuma günü gösterilen sonucuna nazaran, polis koruması için para ödemeye istekli olduğuna dair yanıltıcı ifadeler.

Reuters’in bildirdiğine nazaran, şirket yazının karalayıcı bulunduğunu reddetti.

Harry ek olarak, karara nazaran, yazının, polis koruması için ödeme halletmeye istekli olduğuna dair ilk kamuoyuna yapmış olduğu açıklamalar hakkında yalan söylemiş benzer biçimde görünmesini sağladığını iddia etti.

Daha önceki bir ön duruşmada mahkeme, 19 ve 20 Şubat’ta çevrimiçi ve basılı olarak gösterilen yazının “organik ve olağan anlamını” inceledi. Ek olarak vaka, görüş ve kara çalma olup olmadığını da inceledi.

Cuma günkü kararda Yargıç Nicklin şu sonuca varmıştı: “Gerçekleri yanıltıcı olmayacak şekilde ‘döndürmek’ mümkün olabilir, sadece makalede öne sürülen iddia, amacın halkı yanıltmak olduğu yönündeydi.”

Karar, “Bu, anlamları ortak hukukta karalayıcı hale getirmek için lüzumlu unsuru sağlıyor” dedi. Sadece Yargıç Nicklin, Harry’nin yazının onu yalan söylemekle suçlamış olduğu iddiasını reddetti.

Yargıç, bir sonraki adımın firmanın kendi savunmasını ortaya koyması olacağını yazdı. Yargıç Nicklin, “Bu, bir kara çalma iddiasının büyük seviyede ilk aşamasıdır,” diye yazdı ve ekledi, “Talebin başarı göstermiş olup olmadığı ve eğer öyleyse hangi temelde olduğu yargılamalarda hemen sonra belirlenecektir.”

Karar, Harry’nin 1997’de Paris’te bir otomobil kazasında fotoğrafçılar tarafınca kovalanırken ölen anası Prenses Diana’yı rahatsız etme etmiş olduğu için eleştirdiği Britanya’nın magazin gazeteleriyle uzun ve zehirli ilişkisinin son kısmı.

2020’de Harry ve Meghan Los Angeles’a taşındıklarında, çift The Daily Mail de dahil olmak suretiyle önde gelen dört magazin gazetesinin yayıncılarına artık gazetelerle ilgilenmeyeceklerini bildirdi.

Geçen yıl, bir Yüksek Mahkeme yargıcı, The Mail on Sunday’in Meghan’ın 2018’de ayrı yaşamış olduğu babasına gönderilmiş olduğu hususi bir mektubu yayınlayarak onun mahremiyetini ihlal ettiğine karar verdi. Temyiz mahkemesi hemen sonra gazetenin yayıncısının davayı zorlama teklifini reddetti. onun iddiası.