Fleet Sokağının Gizemi: Boris Johnson Üstüne Bir Yazı Kayboldu

Karışıklığa ek olarak, makaledeki ayrıntıların bir çok daha ilkin Lordlar Kamarası üyesi eski bir Tutucu Parti yetkilisi olan Michael Ashcroft tarafınca yazılan Hanımefendi Johnson hakkında her şeyi özetleyen bir biyografide bildirildi. Daily Mail ve The Mail on Sunday, geçen Şubat ayında “First Lady: Entrika Carrie ve Boris Johnson Mahkemesinde” adlı kitabından alıntılar yayınladı.

Kitaba ve The Times’ın haberine bakılırsa, Bay Johnson’ın, Hanımefendi Johnson’ı genelkurmay başkanı olarak adlandırması önerisi, bu konudaki etik ve politik sorunlara dikkat çeken Dışişleri Bakanlığı’ndaki yardımcıları tarafınca çabucak susturuldu.

Pazartesi günü, Downing Street, Bay Johnson’ın başbakan olmadan önceki eylemleri hakkında yorum yapamayacağını söyleyerek hikayeyi direkt reddetmeyi reddetti. Sadece bir sözcü, Carrie Johnson’ın sözcüsü de dahil olmak suretiyle iddiaları reddeden ifadelere işaret etti.

İngiliz medyasında karacılık tehdidi oldukça gerçek zira bir haber kuruluşu hakkında yasal işlem başlatılırsa, iddialarının doğru bulunduğunu kanıtlama yükü altına giriyor. Bu, gazeteciler haberlerinin doğruluğundan güvenli olsalar bile, editörlerin kimi zaman, itiraz edilirse bunu mahkemede kanıtlayabileceklerinden güvenli olmadıkça, kimi zaman yayını erteleyebilecekleri anlamına gelir.

Sadece bazı basın eleştirmenlerine bakılırsa, Johnson hikayesinin ortadan kaybolması, hükümet ile aralarında Bay Murdoch ve The Mail’in yayıncısı Jonathan Harmsworth’un da bulunmuş olduğu, Dördüncü Vikont olarak da malum İngiltere’deki Tory yanlısı kuvvetli gazete sahipleri içinde sağlıksız bir yakınlığın altını çiziyor. Rothermere.

“Gerçeğe Hücum” adlı bir kitap yazan gazeteci ve yayıncı Peter Oborne, “Boris Johnson’ın parti liderliği kampanyasının başlangıcından itibaren, Johnson siyasal operasyonu ile medya makinesi içinde bir birleşme gördük” dedi. Bay Johnson’ın sağ eğilimli gazetelerle olan bağlarını araştırıyor.

erdem soft